Co jsou vagony s VM?

Vagón nepřerušovaného spojení (VBS) představuje osobní železniční vůz, který zajišťuje nepřerušovanou přepravu cestujících v rámci několika různých vlaků.

Přepřahání vozů probíhá dle předem stanoveného jízdního řádu. VBS se typicky používají pro přepravu:

  • Mezi regionálními centry a velkými železničními stanicemi
  • Do obtížně přístupných oblastí
  • V nočních hodinách

Výhody užívání VBS:

  • Úspora času cestujících díky minimalizaci nutných přestupů
  • Pohodlí a komfort cestování bez nutnosti změny vlakové soupravy

Proč se vůz nazývá SV?

Zkratka SV označuje spací vůz. Většinou disponuje 8 až 10 kupé s dvěma lůžky, obě umístěná v dolní úrovni. Existují rovněž luxusní kupé (SV) s horním i dolním lůžkem, i v těchto kupé se však nachází pouze dvě lůžka.

Jaká je teplota ve vagónu?

Teplotní režim ve vagónech s klimatizací je regulován dokumentem „Hygienické předpisy pro organizaci osobní železniční dopravy“ (dle platné české legislativy – uveďte aktuální platný dokument a jeho číslo).

V souladu s tímto dokumentem by se teplota ve vagónu s klimatizací měla pohybovat v následujících mezích:

  • Letní období: +22… +26 °C
  • Zimní a přechodné období: +20… +24 °C

Užitečné a zajímavé informace:

  • Teplota ve vagónu se může mírně odchylovat od uvedených norem v závislosti na vnějších podmínkách, jako je venkovní teplota a počet cestujících.
  • Některé vagóny jsou vybaveny individuálními systémy klimatizace, které umožňují cestujícím regulovat teplotu ve vlastním kupé nebo na svém místě.
  • Cestujícím se doporučuje vzít si s sebou lehké oblečení a deku pro komfortní pobyt ve vagónu, jelikož teplota může kolísat.
  • V případě diskomfortu se mohou cestující obrátit na průvodčího nebo vedoucího vlakové soupravy pro úpravu teploty.

Jak funguje vytápění v elektrické jednotce?

Ohřev vzduchu se provádí pomocí elektrických ventilátorových ohřívačů, uvnitř nichž se nacházejí trubice (trubkové elektrické ohřívače – TENE), uvnitř kterých jsou umístěny drátěné spirály. Při průchodu elektrického proudu dochází k uvolňování tepla, zahřívají se stěny trubic a také vzduch, který jimi prochází.

Odkud pochází teplá voda ve vlaku?

Teplá voda ve vlaku je dodávána ze speciálních nádrží umístěných pod střechou vagónů.

  • Naplnění nádrží vodou probíhá na výchozí stanici.
  • Během cesty se zásoby doplňují na technických stanicích.

Jaká je teplota v jednotce “Pendolino”?

Cestování ve vlacích “Pendolino” je komfortní: teplota se udržuje na úrovni od +18 do +22 stupňů Celsia pomocí systému klimatizace.

Standardně si cestující užívají příjemnou teplotu +18 stupňů Celsia.

Jaká je teplota v elektrické jednotce v zimě?

V zimním období by se teplota ve vagónech měla pohybovat v rozmezí +11 až +15 stupňů Celsia. Vytápění by se mělo zapínat pouze tehdy, pokud je venkovní teplota nižší než +10 stupňů Celsia. Pokud venkovní teplota překročí +16 stupňů Celsia, vytápění se nemusí zapínat.

Je dovoleno kouřit elektronickou cigaretu na toaletě ve vlaku?

Stejně jako v jiných uzavřených prostorách je kouření elektronických cigaret v prostorách vlaku, včetně WC, zakázáno a je to porušením předpisů České dráhy a může to vést k pokutě. Používání elektronických cigaret je nebezpečné z důvodu možného vzniku požáru a znečištění prostředí.

Scroll to Top