Jak pouzit lítačku v autobuse?

Používání lítačky v autobuse je hračka, i když jste cestovali po desítkách zemí s nejrůznějšími dopravními systémy. Základem je mít odemčený mobilní telefon s aktivní a přihlášenou aplikací lítačky. V aplikaci se ujistěte, že máte přístup k účtu s registrovaným kupónem.

Dvě cesty k odbavení:

  • QR kód: Najdete ho v sekci „Jízdenky“, záložka „Kupóny“. Stačí ho jednoduše naskenovat čtečkou v autobuse. Tato metoda je univerzální a funguje na všech typech telefonů.
  • NFC (Near Field Communication): Tato rychlá a bezkontaktní metoda je dostupná pouze pro telefony s operačním systémem Android. Stačí přiložit telefon k čtečce NFC v autobuse. V mnoha zemích se NFC stává standardem pro rychlé a pohodlné placení a odbavení v hromadné dopravě – zkušenost, která vám přijde vhod i jinde ve světě.

Tip pro zkušené cestovatele: Před nástupem do autobusu si vždy ověřte připojení k internetu. Ačkoliv samotné odbavení probíhá offline, některé aplikace vyžadují pro načítání dat připojení k síti. Ušetříte si tak zbytečné komplikace.

Důležité: Ujistěte se, že je váš kupón platný a pokrývá vaši trasu. V případě problémů kontaktujte zákaznickou podporu lítačky. Dobrá znalost funkcí vaší aplikace vám usnadní cestování nejen v Čechách, ale i v zahraničí, kde se s podobnými systémy setkáte stále častěji.

Jak nabít kartu na autobus?

Dobíjení karty na autobus v Brně a okolí? Žádný problém! Kromě klasických metod, jako je dobíjení na kontaktních místech IDS IREDO, u řidičů (s případným drobným příplatkem) či na pokladenách Českých drah, doporučuji moderní přístup – online dobíjení přes e-shop. Ušetří vám to čas a nervy. Všimněte si, že existují různé varianty jízdenek – vícedenní jízdenky nabízejí výhodnější cenu při častějším cestování. Pro plánování výletů doporučuji si prohlédnout mapu sítě IDS IREDO, kde najdete detailní informace o tarifních zónách a cenách. Nezapomeňte si také zkontrolovat, zda vaše karta podporuje bezkontaktní platby – usnadní vám to cestování a ušetří vám čas v dopravních prostředcích.

Kolik stojí jedno pásmo PID?

Cena jedné jízdenky PID závisí na počtu zón a době platnosti. Za základní jednotlivé jízdné v 16 pásmech zaplatíte 160 Kč, za 17 pásem 170 Kč, obě s platností 180 minut. Existuje i varianta Praha XXL s 24hodinovou platností za 160 Kč, která pokrývá rozsáhlou oblast. Ekonomičtější je varianta pro pásma 1-4, která na 24 hodin vyjde na 80 Kč. Pro efektivní cestování po Praze a okolí je klíčové zvolit správnou kombinaci zón a doby platnosti. Doporučuji si před cestou ověřit přesnou cenu a platnost jízdenky na webových stránkách PID nebo v mobilní aplikaci, jelikož cena se může lišit v závislosti na aktuálních tarifech. Uvědomte si, že počet zón zahrnuje různě rozsáhlé oblasti, a tedy i různé vzdálenosti a délky cest. Před nákupem si proto vždy ověřte, zda zvolená jízdenka skutečně pokrývá vaši plánovanou trasu. Využívání krátkodobých jízdenek se může pro časté cestovatele prodražit, v takovém případě zvažte pořízení časového předplatného.

Co znamená pásmo 0?

Pražské pásmo 0, to není jen abstraktní označení na jízdním řádu. Představte si ho jako strategický dopravní uzel, zahrnující klíčové železniční stanice a zastávky v bezprostředním okolí centra, doplněné o dojezdové úseky příměstských autobusů. Jedná se o “vnitřní kruh” pražské integrované dopravy, pokrývající nejfrekventovanější trasy a umožňující rychlé a efektivní spojení s centrem města. Myslete na to jako na jádro dopravní sítě, odkud se rozbíhají tratě do všech koutů Prahy a okolí. Prakticky to znamená, že pokud se pohybujete v této zóně, máte přístup k nejhustší síti spojení a výhodné tarifní kombinace. Zkušený cestovatel ocení především jeho strategické umístění a rychlé spojení s hlavními turistickými atrakcemi a dopravními uzly.

Jak používat Lítačku v mobilu?

Lítačku v mobilu zprovozníte snadno. Nejprve se přihlaste do aplikace svým účtem z pidlitacka.cz – pro hladký průběh si dopředu připravte fotografii pro profil. Klíčová je registrace identifikačního čísla – najdete ji v Nastavení účtu, záložka Moje kupóny. Tento krok je nezbytný pro bezproblémovou funkčnost a ověření. Po dokončení registrace můžete do aplikace zakoupit jízdenku nebo přesunout již existující kupón. Zkušenost z mnoha zahraničních měst mi napovídá, že elektronická jízdenka je budoucností cestování – šetří papír a starosti s fyzickým lístkem. Ujistěte se, že máte dostatečný kredit pro zakoupení jízdného, a že je váš telefon nabitý – v opačném případě můžete narazit na nepříjemné komplikace. Při cestování mimo Prahu vždy zkontrolujte platnost kupónu v daném regionu.

Kdy platí dítě v MHD?

Doprava dětí v MHD v České republice je poměrně komplexní a liší se podle věku dítěte a oblasti. Systém je srovnatelný s mnoha evropskými zeměmi, kde se věkové hranice pro slevy pohybují podobně. Například v Německu je systém obdobně rozvrstven, avšak s drobnějšími odlišnostmi v cenách a věkových kategoriích. V některých zemích, jako je například Švýcarsko, existuje komplexní systém rodiných jízdenek s výraznými cenovými výhodami, čehož se Česká republika zatím příliš nechytá.

Konkrétně v Praze a v regionech:

Děti do 6 let: Jezdí zdarma, což je běžná praxe v mnoha městech po celém světě. Jedná se o standardní přístup k dětské dopravě.

Děti od 6 do 10 let a od 10 do 15 let: V Praze jezdí zdarma. V regionech platí 50% slevu. Tento systém s částečnou slevou mimo hlavní město je typický pro země s decentralizovanou dopravní správou, podobně to funguje i ve Španělsku.

Junioři od 15 do 18 let: V Praze mají nárok na zvýhodněné předplatné. V regionech opět platí 50% slevu. Zvýhodněné předplatné pro juniory je běžné v mnoha evropských metropolích a slouží k podpoře studentské mobility. V porovnání s některými zeměmi, například s Francií, kde existují speciální studentské tarify i na dálkové vlaky, je český systém spíše omezenější.

Důležité upozornění: Vždy se informujte o platných tarifech u příslušného dopravního podniku, protože podmínky se mohou v jednotlivých regionech a u jednotlivých dopravních společností lišit. Doporučuji si ověřit aktuální informace na webových stránkách daného dopravce před cestou.

Kam přiložit kartu v autobuse?

V autobuse přikládáš kartu k platebnímu terminálu u řidiče. Důležité je řidiči předem oznámit, že máš předplatní jízdenku na kartě, aby věděl, že nemusí tisknout jízdenku. Systém kontroly jízdenek se liší podle dopravce, takže se může stát, že u některých budete muset kartu přiložit k jinému zařízení. Vždy je vhodné kartu přiložit co nejblíže k čtečce a zkontrolovat, že se úspěšně načetla – uslyšíte zvukové potvrzení nebo uvidíte zelenou kontrolku. U revizora v autobuse i vlaku se karta přikládá k jeho přenosnému čtecímu zařízení. V některých městech a regionech se používají i jiné systémy kontroly, jako například QR kódy, proto je dobré se před cestou informovat na webu dopravce o aktuálním způsobu platby a ověřování jízdenek. Nezapomeňte si kartu vždy po kontrole vzít zpět.

Jak platit kartou v tramvají v Praze?

Zaplatit kartou v pražské tramvaji? To je jednoduché, ale s drobným háčkem. Na rozdíl od metra, kde terminál najdete ve vestibulu, v tramvaji žádný terminál není. Jízdenku si musíte koupit před nástupem, a to nejlépe v automatech na zastávkách, nebo pomocí mobilní aplikace DPP. Používáte-li klasickou kartu, pak si ji připravte, protože platba je pouze bezkontaktní – Apple Pay a Google Pay samozřejmě fungují. Doporučuji si před cestou stáhnout aplikaci DPP, ušetří vám to čas a nervy. Můžete si v ní koupit jízdenku, zkontrolovat si platnost a prohlédnout si mapu s linkami. Pamatujete si na to, že jízdenku je nutno si koupit okamžitě po nástupu a platná je až po jejím zakoupení, ne před ním! Kontroly jsou časté.

Tip pro zkušené: Využijte integrovaného systému PID. Jedna jízdenka vám umožní cestovat metrem, tramvajemi, autobusy i lanovkou v rámci Prahy. Ušetříte tak peníze a starosti s kupováním jednotlivých jízdenek pro každý dopravní prostředek.

Jak se prokázat, že jsem senior?

V Praze se status seniora pro účely slev na MHD prokazuje jednoduše. Od 60 let máte nárok na zhruba poloviční jízdné. Klíčové je prokázání věku. To lze několika způsoby: občanským průkazem, cestovním pasem, průkazkou PID “Senior”, nebo čipovou kartou s nahranou tarifní kategorií Senior (60-70 let). Doporučuji si pořídit právě tuto čipovou kartu, jelikož je pohodlná a nemusíte při každé jízdě ukazovat doklady. Ušetří vám to čas a nervy, zvláště v dopravní špičce. Informace o pořízení čipové karty a dalších podrobnostech najdete na webových stránkách Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP). Nezapomeňte, že věková hranice pro seniora je v Praze 60 let. Mimo Prahu se věková hranice pro seniora může lišit. Před cestou do jiných měst proto vždy ověřte platné podmínky pro slevy na MHD.

Tip pro zkušené cestovatele: Zkontrolujte si platnost vašeho dokladu totožnosti před cestou. Nic není horší než zjistit, že váš občanský průkaz vypršel právě ve chvíli, kdy potřebujete využít seniorské slevy.

Jak se chovat v městské hromadné dopravě?

Městská hromadná doprava je zrcadlem společnosti. Respektujte osobní prostor ostatních – zbytečně hlasité telefonáty, hudba či konverzace ruší klid a soustředění. Udržujte okolí čisté – nepořádek kazí dojem a projevuje se nedostatkem ohleduplnosti. Dodržujte základní bezpečnostní pravidla: nebrňte řidiči ve výhledu, neotevírejte neoprávněně dveře, nevyklánějte se z oken a nic z nich nevyhazujte.

Komunikace s řidičem by měla být omezena na nezbytnost, jeho pozornost je klíčová pro bezpečnou jízdu. Pamatujete, že i správné umístění zavazadel je důležité – zabraňte zbytečnému omezování pohybu spolucestujících. V některých městech se setkáte s různými typy vozidel a systémů, proto se orientujte podle pokynů a označení – usnadníte si cestování a projevíte úctu k místním zvykům.

Pozor na kapesní zloděje, zvláště v přeplněných vozidlech. Věci si hlídejte a buďte obezřetní. Někdy je užitečné si před cestou zkontrolovat jízdní řád a mapu, abyste se vyhnuli zbytečnému stresu.

Jak se prokazují děti v MHD?

Prokazování věku dítěte v pražské MHD a vlacích PID je jednoduché, ale s drobnými nuancemi. Občanský průkaz nebo cestovní pas dítěte jsou samozřejmě nejběžnější a nejjednodušší možnosti. Z vlastní zkušenosti z cest po světě vím, že podobné systémy existují všude, ovšem kvalita a dostupnost dokladů se liší. V Praze se ale můžete spolehnout na efektivní řešení.

Dopravní podnik nabízí i speciální průkaz „Průkaz dítěte do 3 let“, který vám vydají ihned na prodejních místech. To je praktické řešení, zvláště pro nejmenší pasažéry, kteří ještě nemají vlastní doklady. Je to jednodušší a rychlejší než hledání pasu někde v zavazadlech, jak jsem se přesvědčil na mnoha letištích a nádražích po celém světě. Uvědomte si ale, že tato možnost platí pouze pro MHD, nikoliv pro vlaky.

Ve vlacích PID se řídí platným Tarifem PID nebo tarifem příslušného železničního dopravce. Zde je nutné se řídit individuálními podmínkami daného dopravce, které se mohou v detailech lišit od pravidel MHD. To je důležité si uvědomit, protože systém jízdného v Česku není tak jednotný, jak jsem zvyklý z některých zemí s komplexnějšími celostátními systémy veřejné dopravy.

Jak platit jízdné v autobuse?

Platba jízdného v českých příměstských autobusech je většinou jednoduchá záležitost. Nejjednodušší způsob je sdělit řidiči vaši cílovou zastávku. Ten vám pak vystaví jízdní doklad, který už nemusíte nijak označovat – platí okamžitě po zakoupení. To šetří čas a zjednodušuje cestu, zvláště v rušných hodinách.

Důležité je vědět, že:

  • Cena jízdenky se odvíjí od vzdálenosti.
  • Připravte si hotovost, ale stále častěji je možnost platby bezkontaktní kartou. To je skvělé pro ty, co nemají rádi hotovost v peněžence. Vždy se ale ujistěte, že řidič tuto možnost akceptuje.

Pokud cestujete častěji, zvažte pořízení jízdenky na více jízd, případně měsíční či roční jízdenky. To se vám může dlouhodobě vyplatit, zvláště pokud jezdíte pravidelně na stejnou trasu. Informace o cenách a typech jízdenek najdete na webových stránkách dopravce, který danou linku obsluhuje. Tyto informace se liší podle regionu.

Tip pro zkušenější cestovatele: Před cestou si zkontrolujte jízdní řád a trasu, abyste se vyhnuli zbytečnému čekání. Aplikace pro plánování cest, jako je například IDOS, vám s tím mohou výrazně pomoct. V aplikaci často najdete i aktuální informace o případných dopravních omezeních, což je velmi užitečné.

Na co si dát pozor:

  • Mějte připravenou přesnou částku, pokud platíte hotově. Řidiči obvykle nemají mnoho drobných na vrácení.
  • V případě platby kartou, ujistěte se, že máte dostatek financí na účtu.

Kam až platí PID?

Pražský integrovaný dopravní systém (PID) pokrývá celou Prahu. Předplatní jízdenky, ať už elektronické na čipové kartě, nebo papírové k průkazce, platí bez výjimky ve všech pražských dopravních prostředcích a na všech linkách PID, s jedinou výjimkou – expresní autobusové linky AE.

Dobré vědět:

  • Elektronické jízdenky nabízejí flexibilitu a snadné doplňování kreditu. Mnoho turistů je oceňuje pro jejich pohodlí.
  • Papírové jízdenky jsou vhodné pro ty, kteří dávají přednost tradičnímu přístupu. Nezapomeňte si je pečlivě uschovat po celou dobu platnosti.
  • Před nákupem si ověřte, zda zvolená jízdenka odpovídá vašim potřebám. K dispozici jsou různé varianty s různou délkou platnosti a rozsahem zahrnutých služeb. Mnoho z nich nabízí výhodné ceny pro vícedenní cestování.
  • Doporučuji si před cestou zkontrolovat aktuální mapu PID a jízdní řády na webových stránkách PID, abyste se vyhnuli zbytečnému zmatku a zdržení. Aplikace PID Lítačka je neocenitelná pro plánování trasy a sledování spojů v reálném čase.

Platnost předplatní jízdenky se řídí datem uvedeným na jízdence. Nepodceňujte kontrolu jízdenek revizorem – pokuty mohou být značně vysoké.

Kde je veřejná doprava zdarma?

Zadarmo MHD? To je sen každého turisty! V Estonsku, konkrétně v Tallinnu, si ho užívají rezidenti od roku 2013. Pro nás, aktivní cestovatele, to znamená méně starostí s lístky a více času na prozkoumání úžasného historického centra.

Česko bohužel s bezplatnou MHD zatím moc štěstí nemělo. Byly tu sice pokusy, ale většinou krátkodobé:

  • Třeboň (2002–2007): Ideální základna pro výlety na cyklostezkách kolem Lipna. Bezplatná MHD tu byla skvělým doplňkem pro objevování okolí.
  • Hořovice (2008–2023): Dlouhodobý projekt, který umožňoval snadný přístup k turisticky atraktivním místům v okolí. Zajímavé pro cykloturisty a pěší.
  • Přelouč (2009–2010) a Valašské Meziříčí (2009): Bohužel jen krátké experimenty, ale i tak poučné z hlediska efektivity a dopadů na život v městě.

Z těchto zkušeností se dá usuzovat, že bezplatná MHD má i svá úskalí – např. zatížení dopravy a potřeba efektivní organizace. Nicméně pro turisty by to byl jistě lákavý bonus.

Tip pro plánování výletů: Před cestou si vždy ověřte aktuální situaci s MHD v daném městě, ať už jezdí zdarma, či nikoliv!

Jak fungují tramvaje?

Tramvaje, tyhle tiché královny městské dopravy, jsem potkával po celém světě – od historických vozů v Lisabonu, které se s grácií proplétají úzkými uličkami, až po moderní, nízkopodlažní soupravy v Praze. A jak vlastně fungují? Základní princip je překvapivě jednoduchý, i když technologie se s lety zdokonalila. Dnešní tramvaje získávají elektrickou energii z troleje, pomocí pantografového sběrače – tenhle kovový “robotický chapadýlko” se objevil až později, nahradil starší, méně efektivní systémy. Pamatuju si, jak jsem v Budapešti pozoroval tramvaje s klasickou “rohátkovou” sběračkou, což byl na svou dobu vynález, ale dnes už je to spíše rarita.

Pro regulaci rychlosti a výkonu se nejčastěji využívá tyristorová regulace. Ta umožňuje plynulou změnu otáček motorů, čímž se dosahuje komfortnější jízdy a nižší opotřebení součástí. Před tyristory se používala odporová regulace – jednodušší, ale méně účinná a hlavně mnohem hlučnější. Pamatuji si, jak ten zvuk při rozjezdu starších tramvají v Petrohradě byl skoro nesnesitelný. V dnešní době se ale technologie posouvá kupředu a objevují se i tramvaje s bateriovým pohonem nebo s možnostmi rekuperace brzdné energie – to znamená, že se při brzdění část energie vrací zpět do sítě, což šetří energii a snižuje náklady na provoz.

Zajímavostí je, že systém napájení tramvají se liší město od města. Napětí i frekvence se mohou značně odlišovat, takže tramvaj z jednoho města nemůžete jen tak provozovat v jiném. A to je jen jeden z důvodů, proč je cestování tramvajemi po světě tak fascinující – každá jízda nabízí malou lekci z historie techniky i místní kultury.

Kdo jezdí zdarma v MHD?

Praha se od 1. července stala o něco vstřícnější k dětem a seniorům. Změny v tarifu Pražské integrované dopravy (PID) znamenají zrušení jízdného pro děti do 15 let a seniory od 65 let. Tento krok je chvályhodný a srovnatelný s mnoha evropskými metropolími, kde se podobná opatření již delší dobu osvědčují, například v Berlíně, Vídni či Amsterdamu. Zde se ale často setkáváme s nižším věkovým limitem pro bezplatnou přepravu dětí, někdy až do 6 let.

Pro turisty s dětmi to představuje značnou úsporu. Rodiny tak mohou bez obav prozkoumávat Prahu s využitím efektivní a dobře dostupné MHD, bez nutnosti řešit složitý systém jízdenek. Je to výhoda i pro seniory, kteří se tak mohou snadněji pohybovat po městě a užívat si jeho památek a kulturních akcí.

Důležité je si uvědomit:

  • Změna se týká pouze Pražské integrované dopravy (PID).
  • Bezplatná přeprava se nevztahuje na všechny druhy dopravy PID (např. některé regionální linky).
  • Pro potvrzení věku se doporučuje mít u sebe průkaz totožnosti.

Tento krok přispívá k větší dostupnosti MHD a posiluje udržitelnost cestování v Praze. Zkušenosti z jiných měst ukazují, že podobná opatření vedou k menšímu zatížení aut a k celkovému zlepšení kvality života obyvatel a návštěvníků. Zvýšený zájem o MHD ale může v špičkách vést k mírnému zhoršení komfortu cestování, je to ale cena, kterou za to Praha s největší pravděpodobností ráda zaplatí.

Na co všechno platí Lítačka?

Lítačka, to je v Praze klíč k bezproblémovému cestování! Můžete si ji pořídit jako elektronickou kartu s čipem nebo jako papírovou variantu k průkazce PID. A co je nejdůležitější: platí prakticky všude v Praze!

Předplatní kupóny na Lítačce vám umožní využívat všechny dopravní prostředky v rámci Prahy a celého systému PID (Pražská integrovaná doprava). To znamená autobusy, tramvaje, metro a vlaky. Jedinou výjimkou jsou linky označené AE.

Než se ale pustíte do pražských ulic, je dobré vědět pár důležitých věcí:

  • Zóny: Praha je rozdělena do několika zón, ale s předplatním kupónem na celou Prahu se o to nemusíte starat. Jedete kamkoliv chcete.
  • Platnost: Kupóny mají různou dobu platnosti, takže si před nákupem vyberte ten, který vám nejvíce vyhovuje. Můžete si koupit týdenní, měsíční, nebo i roční lístky.
  • Přestupy: S Lítačkou můžete pohodlně přestupovat mezi různými dopravními prostředky, aniž byste museli platit znovu. Je to systém integrované dopravy, takže se o nic nestaráte.
  • Kontrola: Nezapomeňte si Lítačku při jízdě vždycky ověřit. Kontroly se provádějí pravidelně a pokuty za jízdu bez platného dokladu jsou vysoké.

Ať už jste v Praze na krátkou návštěvu, nebo tam žijete, Lítačka vám zaručeně zjednoduší cestování po městě a ušetří vám spoustu starostí. Doporučuji si ji pořídit hned po příjezdu.

Tip pro zkušené cestovatele: Pokud plánujete delší pobyt v Praze, vyplatí se vám pořídit si roční předplatní kupón. Ušetříte tak nejen čas, ale i peníze.

Kdo cestuje MHD zdarma?

Skvělá zpráva pro všechny turisty! Od 1. července jezdí pražskou MHD zdarma děti do 15 let a senioři nad 65 let. Tohle je super výhoda, která vám ušetří peníze na prozkoumání města. Díky tomu si můžete naplánovat více výletů po Praze a třeba se pohodlně dostat k Petřínské rozhledně, Pražskému hradu nebo k vyhlídce na Letné. Nově rozšířený systém Pražské integrované dopravy (PID) vám tak umožní maximálně využít čas na objevování krás Prahy a ušetří vám starosti s lístky. Nezapomeňte ale, že tato bezplatná doprava se vztahuje pouze na území PID.

Jak se používá Lítačka?

Lítačka není jen jízdenka na pražskou MHD! Jako vášnivý turista oceníte její všestrannost. Kromě pohodlného cestování po Praze a Středočeském kraji s ní můžete vstoupit do Městské knihovny v Praze – ideální pro plánování výletů a čtení cestopisů během deštivých dnů. Nabíjení elektromobilu přes PRE point je skvělé pro delší výlety autem po okolí. A to nejlepší? Rozmanitý slevový program! Můžete tak ušetřit na vstupném do muzeí, památek a dalších atrakcí, které by vás při objevování krás Prahy a okolí mohly zajímat. Zkontrolujte si webové stránky Lítačky pro aktuální seznam partnerů a slev – objevíte skryté poklady a ušetříte peníze na další dobrodružství.

Lítačka je skvělý pomocník pro plánování tras, ať už pěšky, na kole, nebo s využitím MHD. Její online aplikace nabízí mapy a informace o spojení, což usnadní orientaci v Praze a jejím okolí, a tak budete mít více času na prozkoumání krásných turistických tras.

Jak si koupit jízdenku na tramvaj Praha?

Praha, město stověžaté, láká k prozkoumávání a tramvaje jsou k tomu ideálním dopravním prostředkem. Jízdenku si pořídíte snadno a rychle několika způsoby. Automaty na jízdenky PID najdete prakticky všude – ve všech stanicích metra a na vybraných zastávkách tramvají a autobusů. Nevíte-li, kde přesně se nachází nejbližší automat, kompletní seznam najdete na webových stránkách Dopravního podniku hl. m. Prahy (odkaz zde by byl, kdyby to bylo povoleno). Věřte mi, že se vyplatí si je prohlédnout předem, abyste se vyhnuli zbytečnému bloudění s těžkým zavazadlem.

Další možností je zakoupit jízdenku v informačních střediscích DPP, kde vám ochotně poradí s výběrem správného tarifu. Ať už jste zkušený cestovatel nebo úplný začátečník, vždy je dobré se zeptat na aktuální možnosti a ceny. Seznam těchto středisek rovněž naleznete na webu DPP (odkaz zde by byl, kdyby to bylo povoleno).

Pro rychlé a pohodlné řešení je tu SMS jízdenka. Stačí poslat SMS s příslušným kódem a máte jízdenku na cestě. Tuto variantu doporučuji spíše pro kratší cesty nebo pro ty, kteří nemají mnoho času na hledání automatů. Nezapomeňte si předem ověřit přesný postup a cenu. Je to skvělé řešení, ale vždy si ověřte podmínky, protože se mohou měnit.

Tip pro zkušené cestovatele: Před cestou si zjistěte, jaký typ jízdenky je pro vás nejvýhodnější. Záleží na délce vašeho pobytu a plánovaných trasách. Denní, vícedenní, nebo třeba integrovaná jízdenka na MHD. Ušetříte tak peníze a čas!

Scroll to Top