Jak se podává signál celkové výstrahy na Ruských drahách?

Signál „Všeobecná výstraha“ na železnici se podává sérií jednoho dlouhého a tří krátkých zvukových signálů.

Tento signál se používá v kritických situacích ohrožujících bezpečnost, například:

  • porucha tratě;
  • zastavení vlaku v závěji;
  • srážka vlaků.

Jak se podává signál k odjezdu vlaku?

IX. Zvukové signály na železniční dopravě:

SignálVýznam signálu
Tři krátkéStůj!
Jeden dlouhýOdjezd vlaku
Tři dlouhéPožadavek na obsluhující personál: Brzdit
Dva dlouhéPožadavek na obsluhující personál: Uvolnit brzdy

Jak a v jakých případech se podává signál všeobecná výstraha?

Signál „Všeobecná výstraha“ – je to skupina jednoho nepřerušovaného (dlouhého) zvukového signálu a tří krátkých zvukových signálů. Používá se v následujících případech:

  • Při zjištění závady na železniční trati, která ohrožuje provoz vlaků.
  • Při zastavení vlaku v závěji nebo při srážce vlaků.

Kromě těchto případů se signál podává také:

  • Když je potřeba přivolat pomoc.
  • Když je nutné vyzvat personál k konkrétním činnostem.
  • V mimořádných situacích vyžadujících okamžitou reakci.

Je důležité poznamenat, že při podání signálu „Všeobecná výstraha“ je nutné okamžitě podniknout následující kroky:

  • Zastavit se v bezpečné vzdálenosti.
  • Navázat spojení s řidičem lokomotivy nebo dispečerem.
  • Dodržet pokyny od odpovědných osob.

Jak se podává signál obecné ohrožení?

Signál ohrožení v systému varování před nebezpečím se přenáší:

  • Zvukovými prostředky (sirény, houkačky, zvony)
  • Světelnými prostředky (blikavá světla, displeje)

Vydávané signály ohrožení mají určitou periodicitu a délku trvání. V závislosti na druhu a stupni nebezpečí mohou být signály ohrožení:

  • Veřejné (pro obyvatelstvo)
  • Provozní (uvnitř organizace)
  • Bojové (pro jednotky požární ochrany)

Při přijetí signálu ohrožení:

  • Personál je povinen okamžitě přerušit práci
  • Dodržovat postup evakuace uvedený v evakuačních plánech
  • Požární jednotky vyjíždějí na místo události podle Bojového rozpisu

Znalost postupu při signálu ohrožení a dodržování předpisů požární bezpečnosti hraje důležitou roli v prevenci úrazů a úmrtí, a také v prevenci nebo minimalizaci škod při vzniku mimořádných situací.

Jak se podává signál všeobecná výstraha na železnici?

Signál „Všeobecná výstraha“ slouží k oznámení nebezpečí na železnici.

Podává se sériemi jednoho dlouhého a tří krátkých zvukových signálů.

Používá se, když je zjištěna porucha tratě ohrožující bezpečnost provozu, nebo při zastavení vlaku v závěji, srážce nebo v jiných případech vyžadujících pomoc.

Co znamená 3 dlouhé signály lokomotivy?

Tři dlouhé zvukové signály lokomotivy mají následující významy:

Na traťovém úseku

  • Volání k lokomotivě: pomocníka strojvedoucího, hlavního průvodčího, vedoucího osobního vlaku, vedoucího prací manipulačního vlaku.

Při manipulacích

  • Povolení lokomotivě k jízdě vpřed: jeden dlouhý zvukový signál.

Kromě toho se při manipulacích používají následující zvukové signály:

  • Jeden krátký – „stoj“.
  • Tři krátké – „zpět“.
  • Jeden dlouhý a tři krátké – „uvolnit brzdy“.
  • Jeden dlouhý a dva krátké – „zařadit brzdy“.
  • Jeden dlouhý a jeden krátký – „zadat zvukový signál“.

Zvukové signály jsou nedílnou součástí železniční dopravy a hrají důležitou roli v zajištění bezpečnosti provozu vlaků.

Co znamená signál jedno žluté blikající a jedno měsíčně bílé světlo?

Signál semaforu s jedním žlutým blikajícím a jedním měsíčně bílým světlem

Povolí vlaku odjet ze stanice sníženou rychlostí nejvýše 40 km/h a dále pokračovat po nesprávné koleji podle ukazatelů lokomotivního semaforu. To znamená, že vlak může pokračovat v jízdě po koleji určené pro jízdu v opačném směru.

Doplňující informace:

  • Signál s jedním žlutým blikajícím a jedním měsíčně bílým světlem je výstražný. Varuje, že vlak musí být připraven k jízdě po nesprávné koleji.
  • Vlak může jet po nesprávné koleji pouze po obdržení povolení od dispečera.
  • Maximální rychlost vlaku po nesprávné koleji obvykle činí 40 km/h, ale může být zvýšena na 60 km/h po povolení dispečera.
  • Signál s jedním žlutým blikajícím a jedním měsíčně bílým světlem se často používá při opravách na trati nebo v jiných mimořádných situacích.

Jak se podává signál Radiační nebezpečí nebo Chemická výstraha ČD?

V případě hrozby radioaktivního oblaku se signál „Radiační nebezpečí“ přenáší všemi dostupnými komunikačními kanály:

  • Komunikační prostředky
  • Rozhlasová síť
  • Reproduktory

Klíčová slova:POZOR!

Co dělat, když slyšíte jadernou výstrahu?

V případě přijetí signálu o jaderné výstraze se podniknou následující kroky:

  • Sbalit osobní doklady, prostředky individuální ochrany (pokud jsou k dispozici), zásobu potravin a vody;
  • Vypnout přístroje používající elektřinu, vodu a plyn;
  • Důkladně zavřít okna, okénka a větrací otvory;
  • Přijmout opatření k ochraně potravin, vody a jídla před možnou radioaktivní kontaminací;
  • Pokud možno, uchýlit se do ochranného krytu.

Poznámka:

  • Jako ochranné kryty se mohou použít sklepy, kryty a podzemní parkoviště;
  • Doba pobytu v ochranném krytu může trvat od několika hodin až po několik dní;
  • Doporučuje se mít neustále u sebe přenosné rádio pro příjem důležitých informačních zpráv.

Scroll to Top