Jakým způsobem mohou hotely propagovat své služby?

Jako zkušený cestovatel vím, že efektivní propagace hotelu je klíčová. Klasická reklama s informacemi o pokojích, službách, akcích a speciálních nabídkách je samozřejmostí. Ale to nestačí. Musíte zaujmout! Vsaďte na užitečný obsah – články a příspěvky o tom, jak vybrat ten správný hotel, co dělat v daném městě, tipy na skryté perly a méně známé atrakce. Doplňte to zábavou – vtipné memy, zajímavé fakty o místě, krásné fotky a poutavá videa. Nepodceňujte ani sílu uživatelského obsahu – recenze, fotografie spokojených hostů, ideálně s personalizovanými zkušenostmi. Nezapomínejte na důležitost multiplatformního přístupu – aktivita na sociálních sítích, spolupráce s influencery, a optimalizace pro vyhledávače (SEO) je nezbytností. Zaměřte se na cílovou skupinu – rodinu s dětmi, páry, obchodní cestující? Každá skupina má jiné preference. Vytvořte si unikátní styl, který vás odliší od konkurence. A nezapomeňte na loajalitní programy – odměňování stálých klientů je investice do budoucnosti.

Důležitá je i spolupráce s místními turistickými agenturami a atrakcemi. Vzájemná propagace může přinést obohacující výsledky. A nezapomeňte na detailní popis služeb – wifi, parkování, snídaně, dostupnost pro osoby se sníženou pohyblivostí… Tyto informace jsou pro mnoho cestovatelů klíčové.

Jaký je rozdíl mezi KPI a MPI?

Představte si KPI a MPI jako mapu. MPI je široký satelitní snímek celé země – ukazuje vše, ale detaily chybí. KPI jsou pak detailní fotografie jednotlivých památek – například majestátní Pražský hrad, rušný trh v Marrákeši nebo poklidné rýžové plantáže na Bali. KPI, tedy klíčové ukazatele výkonnosti, poskytují konkrétní, kvantifikovatelná data zaměřená na specifické aspekty výkonu, na rozdíl od MPI, které nabízí širší, méně specifický přehled.

Myslete na to, jak v Japonsku sledují kaizen – neustálé zlepšování. Efektivní KPI jsou pro tento proces naprosto zásadní. Podobně jako v Brazílii, kde se každý detail pečlivě sleduje pro dosažení maximální efektivity v cukrovarnictví, KPI umožňují sledovat pokrok, identifikovat problémové oblasti a motivovat tým k dosažení společných cílů. Díky nim se z nejasných vizí stávají měřitelné výsledky, podporující informovanější rozhodování a soulad týmu. Například v Indii, kde se klíčové ukazatele výkonnosti používají v širokém spektru odvětví, od IT až po textilní průmysl, pomáhají manažerům řídit procesy a maximalizovat efektivitu. To je podobné jako v Číně, kde KPI hrají klíčovou roli v monitorování obrovských projektech infrastruktury.

Zjednodušeně řečeno: MPI poskytuje celkový obrázek, zatímco KPI ukazují, kde se nachází jednotlivé detaily, které jsou pro dosažení úspěchu nezbytné.

Co je optimalizace hotelu?

Optimalizace příjmů hotelu není jen o číslech; je to o umění. Prozkoumal jsem desítky hotelů po celém světě, od luxusních resortů na Maledivách až po útulné penziony ve skandinávských horách, a všude se potvrzuje jeden fakt: efektivní strategie maximalizuje zisk a zároveň zlepšuje spokojenost hostů.

Nejde jen o nastavení správných cen. O skutečnou optimalizaci se jedná tehdy, kdy se propojí rev management s důkladnou analýzou poptávky, marketingovými kampaněmi šitými na míru cílové skupině a proaktivní správou dostupnosti. V Japonsku jsem viděl, jak precizní plánování obsazenosti pokojů maximalizuje výnos i v období mimo hlavní sezónu. V Itálii zase efektivně využívají balíčky služeb pro různé segmenty hostů, což vede k vyšší průměrné ceně za pokoj a plnějšímu obsazení.

Optimalizace zahrnuje i interní procesy. Efektivní řízení personálu, minimalizace provozních nákladů, inovace v oblasti technologií – to vše se odráží v konečném zisku. V Kostarice jsem byl svědkem toho, jak systémy pro správu energie podstatně snížily náklady na provoz hotelu, aniž by to ovlivnilo komfort hostů. A v Thajsku jsem viděl, jak personalizované služby vedou k vyšší loajalitě a pozitivním recenzím, což se překládá do vyšších rezervací.

Zkrátka, optimalizace hotelu je celoúrovňový proces, který se zaměřuje na maximalizaci příjmů, zvýšení efektivity a posílení celkové hodnoty pro investory i hosty.

Co znamená pravidlo 10/5 v hotelech?

Pravidlo 10/5 v hotelech je nepsaným zákonem skvělého servisu, o kterém mnoho cestovatelů ani neví. V podstatě se jedná o nenápadný, ale účinný způsob, jak zlepšit interakci personálu s hosty a vytvořit pozitivní první dojem.

Zjednodušeně řečeno: personál by se měl na vzdálenost 10 stop (cca 3 metry) usmívat a navázat oční kontakt s hostem. Když se přiblíží na vzdálenost 5 stop (cca 1,5 metru), měl by přidat vřelé slovní pozdravení.

Proč je to tak důležité? Protože první dojem je klíčový. Usmívání a oční kontakt signalizují přátelskost a pozornost. Vřelé slovní pozdravení pak prohlubuje osobní kontakt a host se cítí vítán a respektován.

Co si pod tím představit?

  • Nejde o mechanické opakování frází. Upřímný úsměv a přirozený oční kontakt je mnohem účinnější.
  • Slova by měla být přizpůsobena situaci. „Dobré ráno“, „Dobrý den“, nebo „Dobrý večer“ jsou samozřejmostí, ale i jednoduché „Prosím, mohu vám nějak pomoci?“ dokáže divy.
  • V luxusních hotelech se toto pravidlo často rozšiřuje i o další body, jako je osobní oslovení jménem, pokud je známo.

Z mé zkušenosti: Hotely, které dodržují pravidlo 10/5, se odlišují od ostatních. Projevuje se to v celkové atmosféře, v pocitu spokojenosti a v ochotě personálu vyjít vstříc. To je přesně ten detail, který dělá rozdíl mezi průměrnou a nezapomenutelnou dovolenou.

Bonusový tip: Všimněte si, zda se toto pravidlo dodržuje v hotelech, které navštěvujete. Je to skvělý indikátor kvality služeb a péče o hosty.

Jak hotely dosahují zisku?

Hned na začátku je potřeba říct, že hotely nejsou jenom o těch postelích! Zisk generují ze čtyř hlavních zdrojů, které si můžeme představit jako čtyři vrcholy horského masivu, které je potřeba zdolat, aby se dosáhlo vrcholu úspěchu:

Ubytování: To je samozřejmě základ – cena za noc. Ale i tady je prostor pro strategii. Myslete na to, jak v kempech nebo horských chatách, kde se cena liší podle sezóny a vybavení. Někde je třeba platit za parkování, někde za přístup k elektřině. Hotel to má podobně – různé typy pokojů s různou cenou, balíčky služeb, slevy pro věrné zákazníky…

Konference a eventy: Představte si, jak se hotel promění v základnu pro horský závod. Pronájem konferenčních sálů, catering, technické vybavení – to vše generuje slušný příjem. Čím více akcí hotel hostí, tím lépe. Zkušený hoteliér to dobře ví.

Jídlo a pití: To je důležitý zdroj příjmů, ať už jde o hotelovou restauraci, bar, nebo room service. Podobně jako na horské túře, kde si doplňujete energii, tak i v hotelu si hosté doplňují energii a tělo po dni stráveném na výletě.

Doplňkové služby: To je to tajemství! Bazén, wellness, půjčovna kol, turistické informace – všechno tohle generuje extra peníze. Jako když si na túře kupujete mapu nebo si pronajímáte horské hole. Klíč je nabídnout služby, o které klienti mají zájem.

Úspěch hotelu závisí na efektivitě všech těchto čtyř pilířů. Je to jako s dobýváním vrcholů – jeden slabý článek a celá expedice může ztroskotat. Dobře fungující hotel musí všechny tyto oblasti zkoordinovat pro dosažení maximálního zisku.

Jaké jsou způsoby, jak přilákat klienty do hotelu?

Získat klienty pro hotel vyžaduje komplexní strategii. Základ tvoří vlastní webové stránky s intuitivním rezervačním systémem a úchvatnými fotografiemi. Nepodceňujte důležitost kvalitních fotografií – to je první věc, kterou potenciální hosté uvidí. Dále je nezbytné využít online rezervační platformy jako Booking.com, Expedia či Hotels.com, které vám zaručí širší dosah.

Sociální sítě jsou dnes klíčové. Nejenže můžete sdílet krásné fotky a videa z hotelu, ale i z okolí. Interaktivní obsah, soutěže a rychlé reakce na dotazy jsou nezbytné. Nezapomeňte na profesionální fotografie a videa – kvalitní vizuální obsah prodává. Důležité je také aktivně monitorovat a reagovat na recenze na stránkách jako TripAdvisor či Google My Business. Negativní recenze se dají otočit ve svůj prospěch, je-li reakce rychlá, profesionální a vstřícná.

Akční nabídky, například speciální balíčky pro páry, rodiny s dětmi, nebo last-minute nabídky, jsou skvělým nástrojem k vyplnění volných kapacit. PR aktivity, jako například spolupráce s influencery nebo články v cestovních magazínech, vám pomohou dosáhnout širšího publika. Lokální reklama v tištěných médiích nebo online může být účinná pro cílení na místní klientelu. Spolupráce s cestovními kancelářemi a agenturami je rovněž důležitá. A v neposlední řadě, zařazení do turistických průvodců a online katalogů může přinést další potenciální hosty. Nezapomínejte na detailní popis služeb a zajímavých detailů o vašem hotelu – čím více informací poskytnete, tím lépe se hosté rozhodnou.

Jaké jsou způsoby propagace hotelu?

Úspěšná propagace hotelu vyžaduje komplexní strategii. Základním kamenem je bezpochyby funkční a uživatelsky přívětivý web s profesionálními fotografiemi a detailním popisem služeb. Důležité je optimalizovat ho pro vyhledávače (SEO).

Spolupráce s partnery, jako jsou cestovní kanceláře, letecké společnosti nebo renomované blogery zaměřené na cestování, je klíčová. Nepodceňujte sílu slevových portálů, ale dbejte na nastavení cen a marží, abyste předešli zbytečným ztrátám.

Sezónní nabídky, tematické balíčky (např. romantický víkend, wellness pobyt) a speciální akce pro rodiny s dětmi či seniory jsou skvělým lákadlem.

Metavyhledávače typu Google Hotel Ads a podobné nástroje zprostředkují přístup k širokému publiku a umožňují cílenou reklamu.

Sociální sítě a obsah by neměly chybět. Kvalitní fotografie, poutavá videa a pravidelné aktualizace profilů na platformách jako Instagram, Facebook či TikTok generují zájem.

Spolupráce s cestovateli-blogery má obrovský potenciál. Autentická zkušenost a osobní doporučení mají daleko větší váhu, než klasická reklama. Zvažte i sponzorované články.

Offline reklama – klasické letáky a plakáty – by neměla být úplně opomíjena, obzvláště v lokalitě hotelu. Využijte i spolupráci s místními podniky, turistickými infocentry a sdruženími.

Nezapomínejte na analýzu dat a sledování efektivity jednotlivých propagačních kanálů. To vám pomůže optimalizovat marketingovou strategii a dosáhnout nejlepších výsledků.

Jak ušetřit na hotelech?

Srovnávejte ceny na různých bookingových portálech, ale nezapomeňte zkontrolovat cenu přímo na webových stránkách hotelu – často bývají výhodnější. Nikdy nerezervujte první hotel, který se vám líbí, prozkoumejte více variant. Flexibilita termínů je klíčová – ceny se liší v závislosti na dni v týdnu a ročním období. Zvažte cestování mimo hlavní sezónu nebo do méně turisticky atraktivních oblastí.

Být flexibilní s místem ubytování vám také pomůže ušetřit. Místo centra města zvolte ubytování na okraji s dobrou dopravní dostupností. Pro delší pobyty se vyplatí zvážit pronájem bytu přes Airbnb nebo podobné platformy – často je to levnější než hotel, zvláště pro větší skupiny.

Využívejte věrnostní programy hotelů, sbírejte body a využívejte slevy. Slevové kódy a akce sledujte na webových stránkách hotelů a na slevových portálech. Zarezervujte si hotel s možností zrušení rezervace bez poplatku, pro případ změny plánů.

Před rezervací si pečlivě přečtěte, co je v ceně zahrnuto a co ne. Někdy je levnější si jídlo a nápoje připravit sami, než využívat hotelové služby. Dopravu si naplánujte předem a srovnejte ceny různých možností, abyste se vyhnuli drahým taxi službám. Možnost sdílení jízdy (blablacar) může být skvělým řešením.

Koučsurfing je pro odvážnější cestovatele, kteří chtějí ušetřit na ubytování výrazně, ale je třeba počítat s omezením soukromí a s nutností dodržovat pravidla hostitele.

Jaké jsou klíčové ukazatele výkonnosti v hotelech?

Co jsou to KPI v hotelnictví? Mnoho z vás, kteří cestujete, si to možná neuvědomuje, ale za bezproblémovým pobytem v hotelu stojí pečlivé sledování klíčových ukazatelů výkonnosti, zkráceně KPI. Nejedná se jen o suchá čísla, ale o komplexní systém, který hoteliérům umožňuje optimalizovat provoz a zajistit spokojenost hostů.

KPI přesahují rámec pouhé finanční výkonnosti. Ano, zahrnují samozřejmě důležité metriky jako obsazenost (RevPAR – Revenue Per Available Room, ADR – Average Daily Rate), průměrná cena za pokoj a celkový zisk. Ale skutečně úspěšný hotel sleduje mnohem víc.

Marketingové KPI zahrnují například konverzní poměr z webových rezervací, efektivitu reklamních kampaní na sociálních sítích a vliv online recenzí. Představte si, jak důležité je pro hotel sledovat, odkud přichází nejvíce rezervací a která marketingová strategie se nejvíce vyplácí.

Spokojenost hostů je klíčová. Zde se sleduje například hodnocení na bookingových portálech, míra opakovaných rezervací a feedback z dotazníků spokojenosti. Osobně jsem se setkal s hotely, kde se zkušenost hostů prolínala s dalšími KPI a vedla k pozoruhodným zlepšením.

Dále se sledují KPI související s personálem, jako je fluktuace zaměstnanců, produktivita a úroveň spokojenosti pracovníků. Šťastní zaměstnanci se totiž odrážejí v kvalitě poskytovaných služeb.

Efektivita provozu je rovněž důležitá a zahrnuje například sledování spotřeby energie, vody a dalších provozních nákladů. Věděli jste, že i drobné změny v těchto oblastech mohou vést k významným úsporám? Já osobně jsem si všiml, jak se ekologické iniciativy hotelů promítají do jejich celkové efektivity.

Závěrem: KPI v hotelnictví jsou komplexní soubor metrik, které pomáhají optimalizovat všechny aspekty provozu od financí přes marketing až po spokojenost hostů a zaměstnanců. Nejsou to jen suchá čísla, ale nástroj k dosažení vynikajícího zážitku pro každého cestovatele.

Jak zvýšit počet klientů v hotelu?

Zvýšit obsazenost hotelu? To není žádná věda, ale vyžaduje to strategický přístup. Oficiální web je základ – musí být přehledný, responzivní a obsahovat bezproblémový rezervační systém. Nepodceňujte různé rezervační platformy, od Booking.com po Expedia – každá cílí na jinou skupinu klientů.

Sociální sítě nejsou jen na sdílení fotek; integrace rezervačního systému přímo na profilu je klíčová. Aktivně se zapojujte do diskuzí, reagujte na recenze a sdílejte poutavý obsah. Nezapomeňte na weby s recenzemi – pozitivní hodnocení jsou pro potenciální hosty nezbytné. Aktivně komunikujte s hosty a řešte negativní recenze profesionálně.

Akční nabídky a balíčky služeb, například víkendové pobyty s večeří, nebo speciální nabídky pro rodiny s dětmi, přilákají zákazníky. PR aktivity, spolupráce s influencery a tiskem, pomohou zvýšit povědomí o vašem hotelu. Lokální reklama – letáky, spolupráce s místními firmami – je pro získání klientů z okolí nezbytná.

Využijte turistické průvodce a katalogy. Kvalitní fotografie a přesný popis služeb jsou klíčové. Nezapomínejte na cílení reklamy – pokud chcete oslovit rodiny, zaměřte se na rodinné aktivity v okolí hotelu. Pro mladší generaci se zaměřte na sociální sítě a trendy. Analyzujte data, sledujte, co funguje a co ne, a neustále optimalizujte svou strategii.

Tip pro zkušeného cestovatele: zaměřte se na unikátní prodejní body vašeho hotelu – má výhled na hory? Nabízíte wellness služby? Zdůrazněte to! Jedinečná nabídka vám pomůže odlišit se od konkurence.

Jak může hotel zlepšit kvalitu služeb?

Zlepšení kvality služeb v hotelu vyžaduje komplexní přístup, inspirovaný nejlepšími praktikami z celého světa. Jasné standardy, které jdou nad rámec běžných očekávání (např. inspirované japonským konceptem “omotenashi” či švýcarskou precizností), jsou klíčové. Nejde jen o manuály, ale o propracovaný systém, jehož dodržování se aktivně monitoruje a oceňuje.

Nábor správného personálu je kritický. V Singapuru jsem viděl, jak důraz na emocionální inteligenci a kulturní citlivost zvyšuje spokojenost hostů. Pravidelné školení by mělo zahrnovat nejen technické dovednosti, ale i řešení konfliktů, komunikaci s různými typy hostů (z mé zkušenosti s hotely v Itálii a Argentině, je to klíčové) a kulturní citlivost.

Technologie, od online check-inu po personalizované nabídky služeb na základě dat, nejsou jen trendem, ale nutností. Viděl jsem v moderních hotelech v Dubaji, jak efektivně se využívají aplikace pro zlepšení komunikace s hosty a řešení jejich požadavků.

Personalizace je důležitá. V boutique hotelech v Provence jsem zažil, jak důležité je individuální přístup, pamatování si preferencí hosta a anticipaci jeho potřeb. Týmová práce – v hotelech v Thajsku jsem pozoroval, jak efektivní je plynulá komunikace mezi odděleními. Rychlá reakce na zpětnou vazbu je nezbytná. Důraz na detaily vytváří nezapomenutelný zážitek (v malých rodinných hotelech v Toskánsku jsem to zažil na vlastní kůži).

Udržitelnost je stále důležitější. V ekologických hotelech v Kostarice jsem viděl, jak efektivně se dají šetřit zdroje a zároveň zlepšit image hotelu. Kreativita a inovace – nezapomínejte na to, že hotelový průmysl je dynamický a je potřeba neustále přicházet s novými nápady, které zaujmou hosty.

Jakým způsobem efektivní řízení úklidu prostor přispívá k optimalizaci zdrojů v hotelu či penzionu?

Efektivní úklid v hotelu není jen o lesklých podlahách – to je základ. Je to o optimalizaci celého provozu. Představte si: běháte po recepci, čekáte na pokoj, protože uklízečky nestíhají. Tohle je noční můra každého cestovatele. Dobře nastavený systém úklidu znamená přesně opačné: rychlejší check-in, okamžitý přístup k čistému a připravenému pokoji a to i s ohledem na vaše individuální přání (např. alergie, speciální požadavky).

Myslím, že málo kdo si uvědomuje, jak velký vliv má na celkový dojem z pobytu právě kvalita úklidu. A to se netýká jen samotných pokojů. Myslete na lobby, chodby, restaurace – vše musí být čisté a udržované. Dobře promyšlený systém úklidu šetří čas i peníze. Menší spotřeba čistících prostředků, efektivnější využití pracovní síly a menší riziko stížností hostů se projeví na vašich výsledcích.

Z vlastní zkušenosti vím, že detailní plán úklidu s rozdělením úkolů a použitím moderních technologií (např. softwar pro správu úklidu) může být klíčem k úspěchu. Často se setkávám s hotely, kde tento aspekt podceňují, a následně trpí celková spokojenost hostů. Na to se často zapomíná, ale úklid je tichý hrdina spokojeného hotelového pobytu.

Co znamená pravidlo „80 na 20“ v hotelech?

Pravidlo 80/20 v hotelnictví znamená, že 80 % zisku pochází od pouhých 20 % klientů. To jsou ti nejvěrnější, nejnáročnější, a často i nejbohatší hosté, kteří si dopřávají luxusnější služby a častěji se vrací. Zbytečných 80 % klientů generuje jen zhruba 20 % celkového zisku hotelu. Pro zkušeného cestovatele to znamená, že věrnostní programy a exkluzivní nabídky pro stálé hosty nejsou jen marketingovým trikem, ale reálným odrazem ekonomické reality hotelů. Hotel se tak snaží udržet si tyto lukrativní klienty. Znamená to i, že v obdobích s nízkou obsazeností se hotely zaměřují právě na tyto VIP klienty a nabízejí jim atraktivnější ceny nebo bonusy, aby udrželi svou ziskovost. To se může projevit v podobě speciálních slev, upgradeů pokojů nebo dalších benefitů. Znalost tohoto pravidla vám může pomoci získat výhodnější nabídku, zejména pokud jste opakovaným hostem nebo plánujete delší pobyt.

Co znamená 11 nocí, z toho 10 v hotelu?

Tohle je trochu zavádějící. Hotely skutečně počítají noci, nikoliv dny. V nabídce “11 dní / 10 nocí” se platí za 10 nocí ubytování. Ten jedenáctý den zahrnuje přílet a odlet, za něj se nic neplatí. Často se to stává zdrojem nedorozumění, protože letenky se počítají v dnech. Je tedy důležité si ujasnit, co přesně je zahrnuto v ceně. Vždycky si ověřte přesný počet nocí ubytování a detaily spojené s cestovním dnem. Někdy se stává, že první noc je za příplatek, pokud je přílet v pozdních večerních hodinách, anebo poslední noc, pokud je odlet časně ráno. Vždycky je dobré si tyto detaily předem ověřit s cestovní kanceláří nebo hotelem.

Proč hotely nejsou zisková?

Proč některé hotely nepřitahují zisk? Není to vždy jenom špatný management. Často se jedná o prostý fakt stárnoucí infrastruktury. Představte si: opotřebované koberce, špatně fungující klimatizace, prorezavělé potrubí – to vše se prodraží na údržbě a opravách. A to se pak promítne do cen, které nemusí být atraktivní pro hosty. Zanedbaná údržba také vede k vyššímu riziku nehod a poškození majetku, což opět představuje nepříjemné náklady.

Dále je tu otázka zastaralých služeb. Hosté dnes očekávají wifi, chytré televize, možná i nabíjecí stanice pro elektromobily. Hotel bez těchto základních věcí je automaticky méně atraktivní, a to i když má skvělou lokalitu. Zaostávání za trendy v oblasti technologií a služeb vede k nižší obsazenosti a nižším cenám, které jsou nezbytné k tomu, aby hotel byl konkurenceschopný.

A pak je tu ten nejdůležitější faktor – očekávání hostů. Starší hotel může mít šarm, ale pokud se neudržuje v pořádku, hosté očekávají nižší cenu a jsou méně tolerantní k nedostatkům. Generace mileniálů a Z například vyžadují moderní a instagramové prostory. Zanedbaný hotel jednoduše nesplňuje jejich požadavky, a proto se jim vyhýbají. Modernizace je proto nezbytná nejen pro komfort hostů, ale i pro samotnou rentabilitu podniku.

Není to jenom o penězích, ale i o celkovém dojmu. Zanedbaný hotel působí neprofesionálně a může odradit potenciální klienty ještě předtím, než se vůbec dostanou k cenám. Investice do renovace a modernizace se proto dlouhodobě vyplatí. Je to investice do budoucnosti a do spokojenosti hostů.

Jaký je nejlepší způsob propagace hotelu?

Propagace hotelu je komplexní záležitost, vyžadující strategický přístup a kombinaci různých kanálů. Základ tvoří samozřejmě webové stránky, které by měly být moderní, intuitivní a plně optimalizované pro vyhledávače (SEO). Nepodceňujte sílu kvalitních fotografií a videí – potenciální hosté si hotel nejprve prohlédnou online. Kromě organického SEO se vyplatí investovat do placené reklamy (PPC), cílené na specifické segmenty zákazníků – například rodiny s dětmi, páry na romantické dovolené nebo obchodní cestující.

Důležité je také zařazení hotelu do všech relevantních online cestovních kanceláří (Booking.com, Expedia, Hotels.com, a další). Správně nastavené profily s detailním popisem, atraktivními fotografiemi a konkurenceschopnou cenou jsou klíčové. Nezapomínejte na sociální sítě – Instagram, Facebook, ale i TikTok se stávají stále důležitějšími platformami pro inspiraci a rezervaci. Pravidelný obsah, poutavé fotografie a videa, a aktivní komunikace s fanoušky jsou nezbytné.

E-mailový marketing umožňuje udržovat kontakt s předchozími hosty a nabízet jim speciální slevy a balíčky. Vytvořte si program loajality, abyste si udrželi stávající klienty a motivovali je k opakovaným návštěvám. Spolupráce s influencery, kteří navštíví váš hotel a podělí se o své zkušenosti se svými sledujícími, může být velice efektivní. Dále zvažte účast na veletrzích a akcích souvisejících s cestovním ruchem a partnerství s místními firmami – restauracemi, atrakcemi, apod.

A konečně, aktivní management online reputace je absolutní nutností. Reagujte na recenze (i ty negativní), snažte se řešit problémy a budovat pozitivní obraz hotelu. Profesionální PR vám pomůže s budováním dobrého jména a zviditelněním vašeho hotelu v médiích.

Co znamená efektivita v hotelu?

Efektivita v hotelu? To je pro mě klíčové slovo! Nejde jen o luxus, ale o chytrý poměr ceny a výkonu. A to skvěle ilustruje váš příklad s molem přestavěným na hotel s kuchyňkami v pokojích. Zde je vidět, jak se dá efektivita dosáhnout. Hosté hledají úsporu, a možnost vařit si jídlo sami je pro ně lákavá.

Tip pro hledání hotelů s kuchyňkami:

  • Booking.com, Expedia, Hotels.com: Zde filtrujte vyhledávání podle vybavení a vyberte “kuchyňka” nebo “kuchyně”.
  • Airbnb: Nabízí širokou škálu apartmánů a bytů s plně vybavenou kuchyní, často za výhodnější ceny než hotelové pokoje.
  • Specializované stránky: Existují weby zaměřené specificky na apartmány a hotely s kuchyňským koutem. Vyhledávejte klíčová slova jako “apartmány s kuchyní,” “hotely s kuchyňkou,” nebo “serviced apartments”.

Co dále hledat při výběru hotelu s kuchyňkou:

  • Velikost kuchyňky: Dostatečný prostor pro vaření je důležitý. Zkontrolujte vybavení – lednice, mikrovlnná trouba, varná deska, nádobí.
  • Lokalita: Blízkost supermarketů a obchodů s potravinami je nezbytná pro úsporu. Důležité je také umístění v blízkosti atrakcí, které chcete navštívit.
  • Recenze: Vždy si přečtěte recenze před rezervací. Zkontrolujte, zda hosté byli spokojeni s čistotou kuchyňky a dostupností vybavení.

Nezapomínejte, že efektivita v cestování je o chytré kombinaci komfortu a úspor. Hotel s kuchyňkou je skvělým příkladem, jak dosáhnout obojího.

Scroll to Top